زخم شدن گونه و لب در ارتودنسی

زخم شدن گونه و لب در ارتودنسی

زخم شدن گونه و لب در ارتودنسی : یکی از مهم ترین مسائلی که بیماران در طی درمان ارتودنسی با آن مواجه می شوند زخم شدن گونه و لب در ارتودنسی می باشد.

زخم دهان بعد از ارتودنسی بر اثر نقاط تیزی است که در این دستگاه ممکن است به وجود آید.

گاهی در حین درمان ارتودنسی ، کنده شدن براکت ارتودنسی در فاصله بین جلسات مراجعه به متخصص ارتودنسی ، باعث آزرده شدن و زخم شدن گونه، زبان یا لب ها می شود.

 

زخم شدن گونه و لب در ارتودنسی

 

مراقبت های لازم جهت جلوگیری از زخم شدن لب و گونه در ارتودنسی :

در این مواقع اقداماتی که بیماران می توانند انجام دهند به این صورت می باشد که معمولا متخصص ارتودنسی مقادیری موم ارتودنسی را به بیماران می دهند.

در مناطقی که برجستگی وجود دارد یا تیزی به وجود می آید، موم را بر روی دستگاه ارتودنسی بگذارید به صورتی که لب و گونه دیگر دچار آزردگی نشود.

اما در صورتی که به موم دسترسی نداشتید می توانید از یک گوش پاک کن استفاده کنید به این صورت که سر پنبه ای گوش پاک کن را بر روی جایی که تیزی وجود دارد، بچرخانید به این ترتیب پنبه هایی که در سر گوش پاک کن هستند روی ناحیه تیز گیر کرده و تا مدتی از آزردگی لب و گونه شما جلوگیری می کند.

سپس با مطب متخصص ارتودنسی خود تماس بگیرید و بخواهید یک وقت اورژانسی برای شما بگذارند تا مشکل شما را برطرف کند.

وسیله دیگری که در این مواقع می توان استفاده کرد، استفاده از آدامس می باشد، به این صورت که آدامس نرمی را که مقداری جویده شده است بر روی نواحی که موجب آزردگی لب و گونه تان می شود بگذارید به این طریق می توانید از آزردگی دستگاه ارتودنسی جلوگیری کنید تا زمانی که بتوانید برای درمان به متخصص ارتودنسی خود مراجعه کنید.

  دکتر محسن مرآتی – متخصص ارتودنسی و ناهنجاری های فک و صورت (  متخصص ارتودنسی – ارتودنسی )

جستجو کنید

آخرین مقالات

اشتراک گذاری

دکتر محسن مراتی

متخصص ارتودنسی 

نظرات