مراحل و نحوه مسواك زدن در بیماران دارای ارتودنسی ثابت

مراحل و نحوه مسواك زدن در بیماران دارای ارتودنسی ثابت

مرحله اول
مراحل و نحوه مسواك زدن در بیماران دارای ارتودنسی ثابت
برای این منظور باید از مسواک مخصوص ارتودنسی که تهیه کرده اید استفاده کنید. مسواک زدن را در 6 مرحله انجام دهید این ترتیب به شما کمک می کند تا هیچ سطحی از سطوح دندانی مسواک نزده باقی نماند. در ابتدا از بیرون دندانها شروع کنید. الیاف مسواک عمود بر براکت ها بوده و از حرکات چرخشی با دامنه کوتاه استفاده کنید.

مراحل تمیز کردن دندان ها

مرحله دوم
مسواک را با زاوبه 45 درجه نسبت به لثه گرفته و با دقت مطابق شکل شیار لثه را تمیز کنید. حرکات ویبره جلو عقب یا به طرفین، با دامنه حرکتی 1 یا 2 میلی متر در ناحیه نوک موهای مسواک، شیار لثه ای را تمیز خواهد کرد. این حرکت هم در سطح بیرونی (سطح لبی) و هم سطح داخلی (سطح زبانی) دندان ها انجام می شود.

L11

مرحله سوم
سطح خارجی دندان بین براکت و لثه
، تمیز می شود. در حالی که مسواک زاویه تقریبی 135 درجه با سطح خارجی دندان دارد، مطابق شکل از حرکات چرخشی با دامنه کوتاه یا حرکات لرزشی(ویبره) به طرفین استفاده کنید.

L12
مرحله چهارم
باقیمانده سطح خارجی دندان یعنی فاصله بین براکتها تا سطح جونده دندانها تمیز می شود . درحالی که مسواک زاویه تقریبی 45 درجه با سطح خارجی دندان دارد و جهت الیاف مسواک به سمت براکت ها می باشد، با حرکات چرخشی با دامنه کوتاه یا حرکات ویبره به طرفین، دندان ها را تمیز کنید.

L13

 

مراحل و نحوه مسواك زدن در بیماران دارای ارتودنسی ثابت

مرحله پنجم
سطح جونده دندانها را با دقت و با حرکات ویبره جلو عقب، تمیز کنید. دقت کنید که تمامی دندانها در این مرحله تمیز شوند. مسواک عمود بر سطح، قرار می گیرد تا شیارهای روی سطح دندان کاملاً پاکسازی شوند.

L14
مرحله ششم
سطح داخلی دندانها را تمیز کنید . این عمل را باقراردادن پاشنه مسواک در ناحیه طوق دندان و با حرکات ویبره به بالا و پایین انجام می شود. ضمنا تمیز کردن سطح زبان و سقف کام نیز به وسیله مسواک نرم توصیه می گردد.

L15

 

جستجو کنید

آخرین مقالات

اشتراک گذاری

دکتر محسن مراتی

متخصص ارتودنسی 

نظرات

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
1 دیدگاه
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
wow gold

Dear immortals, I need some wow gold inspiration to create.