جراحی های زیبایی صورت

جراحی های زیبایی صورت

در این مقاله قصد داریم درباره جراحی های زیبایی صورت که ممکن است متخصص ارتودنسی توصیه کند، صحبت کنیم.

جراحی های زیبایی صورت :

در بیمارانی که مشکلات فکی دارند، متخصص ارتودنسی برای پوشاندن مشکل فکی اقدام به جراحی فک می کند، اما در دسته ای از بیماران که مشکل فکی خفیفی دارند را می توان بدون انجام جراحی فک و با انجام جراحی های جنبی مشکل صورت شان را اصلاح کرد.

بدین صورت که با انجام جراحی های زیبایی صورت مشکل زمینه ای بیمار پوشانده می شود و از دید ناظر که به صورت بیمار نگاه می کند مشکل فکی دیگر قابل تشخیص نیست.

جراحی های جنبی که می توان برای افزایش زیبایی صورت در بیمارانی که دارای مشکلات فکی خفیفی هستند، انجام داد به شرح ذیل می باشد:

 

جراحی های زیبایی صورت

 

جراحی کاشت گونه

یکی از جراحی های جنبی کاشت گونه است که در بیمارانی انجام می شود معمولاً فک بالا عقب بوده و بیمار فاقد گونه است، این طراحی باعث می شود که میانه صورت بیمار و گونه ها برجسته تر شده و برجستگی فک پایین کمتر دیده شود.

جراحی چانه

یکی دیگر از جراحی های جنبی که می توان انجام داد، جراحی چانه است ، جراحی چانه یا Chinplasty برای افزایش برجستگی چانه معمولا مورد استفاده قرار می گیرد.

این مورد معمولاً در بیمارانی مشاهده می شود که برجستگی چانه کافی نداشته و صورت شان محدب است و افرادی که دچار کوچکی فک پایین و عقب بودن آن هستند با جراحی چانه که یک جراحی ساده است که حتی می تواند در حالت بی حسی و نه بیهوشی انجام شود، مقداری از بافت چانه بریده شده و در قسمت جلوتر با پیچ فیکس می شود.

همین باعث می شود برجستگی چانه بیمار افزایش پیدا کند و کوچکی فک پایین کمتر دیده شود.

این جراحی برای افرادی که صورت محدب دارند و دوست ندارند که جراحی فک انجام دهند و مشکل شان آنقدر شدید نیست که نتوان بدون جراحی برای شان کاری انجام داد، موثر است.

 دکتر محسن مرآتی – متخصص ارتودنسی و ناهنجاری های فک و صورت (  متخصص ارتودنسی – ارتودنسی )

جستجو کنید

آخرین مقالات

اشتراک گذاری

دکتر محسن مراتی

متخصص ارتودنسی 

نظرات