متخصص ارتودنسی كیست؟

متخصص ارتودنسی كیست؟

متخصص ارتودنسی كیست؟ متخصص ارتودنسی به فردی گفته می شود که در زمینه علم ارتودنسی مدرک دکتری تخصصی دریافت نموده است. بدین معنی که پس از اخذ درجه دکتری عمومی دندانپزشکی (در مدت 6 سال) و قبولی در آزمون تخصصی، پس از سه تا چهار سال تحصیل اضافه تر، درجه دکتری تخصصی ارتودنسی را دریافت نموده است.

در طی دوره تخصصی ارتودنسی ، رشد و نمو دهان، فك و صورت و دندان ها، تكنيك‌هاي جديد و تحقيقات مورد تأكيد قرار مي‌گيرد و پس از دریافت مدرک دکتری تخصصی، فرد می تواند به طبابت در اين رشته يا پژوهش و آموزش در دانشگاه بپردازد. ( متخصص ارتودنسی كیست؟ )

متخصص ارتودنسی كیست؟

علم ارتودنسی از زمینه های تخصصی علم دندانپزشکی بوده و باید به خاطر داشت که درمان های ثابت ارتودنسی در تمام کشورهای پیشرفته، از حیطه کاری دندانپزشکان عمومی، خارج است.
علم ارتودنسی رابطة كاري نزديكي با متخصص دندانپزشكي كودكان و دندانپزشكان عمومي دارد تا بتواند تغييرات مطلوبي در لبخند يك فرد به وجود آورد.

به طور کلی دندان پزشک و متخصص ارتودنسی هر دو تحصیلات پایه ای را سپری می کنند .

هم دندان پزشک و هم متخصص ارتودنسی بایستی آموزش های پایه ای یکسانی را بگذرانند و مدرک دکترا بگیرند . سپس بایستی به منظور کسب تخصص در ارتودنسی ، یک دوره ی سه ساله در زمینه ی ارتودنسی را سپری کنند . یک دندان پزشک بایستی 6 سال آموزش عالی را بگذراند اما یک متخصص ارتودنسی باید 9 الی 10 سال برای تخصص پیدا کردن در زمینه ی ارتودنسی سپری کند . ( متخصص ارتودنسی كیست؟ )

تصاویر نمونه کار دکتر محسن مرآتی

 

تفاوت میان دندان پزشک و متخصص ارتودنسی :

می توان گفت همه ی متخصصان ارتودنسی دندان پزشکان صلاحیت دار می باشند در حالی که تمام دندان پزشکان متخصص ارتودنسی نیستند . به طور معمول متخصصان ارتودنسی در هماهنگی دندان و فک دارای تخصص هستند اما دندان پزشکان قادر اند با استفاده از عکس برداری ، جرم گیری و … به منظور دست یابی به لبخندی سالم تر و تمیز تر کمک نمایند . ( متخصص ارتودنسی كیست؟ )

در صورت مشاهده ی موارد زیر بایستی به متخصص ارتودنسی مراجعه نمایید :

  • در صورتی که دندان هایتان کج شده و انحراف پیدا کرده باشند .
  • دندان هایتان اوربایت یا آندربایت شده باشد .
  • در صورتی که دندان هایتان بر روی جویدن غذا یا درست صحبت کردن تاثیر گذاشته باشند .
  • اگر دندان ها موجب بروز درد های خفیفی در شما شده باشد .

چگونگی تشخیص یک دندان پزشک عمومی از یک متخصص ارتودنسی :

واژه ی متخصص تنها به دندان پزشکی تعلق می گیرد که پس از گذراندن دوره ی دندان پزشکی عمومی ، طی دوره ای مجزا تخصص ارتودنسی را کسب کرده باشد . برای تشخیص این موضوع می توانید به لیست متخصصین ارتودنسی ایران مراجعه نموده و اطمینان پیدا کنید پزشک مورد نظر شما از متخصصین ارتودنسی هست یا خیر .( متخصص ارتودنسی كیست؟ )

دکتر محسن مرآتی – متخصص ارتودنسی و ناهنجاری های فک و صورت (  متخصص ارتودنسی – ارتودنسی )

جستجو کنید

آخرین مقالات

اشتراک گذاری

دکتر محسن مراتی

متخصص ارتودنسی 

نظرات

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
10 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
قفل دیجیتال

قفل دیجیتال بدون شک مهمترین بخش یک خانه هوشمند است. یک قفل دیجیتال علاوه بر اینکه به شما امکان می دهد قفل درب خود را به راحتی باز کرده و قفل کنید، همچنین افرادی را که هنگام دوری از خانه وارد و خارج می شوند، نظارت می‌کند. برخی از مدل ها به سادگی به شما امکان می‌دهند از تلفن خود برای باز و بسته کردن درها استفاده کنید.

قفل هوشمند

قفل‌ هوشمند با یک برنامه تلفن همراه هماهنگ می‌شوند که به شما امکان می‌دهد درها را با یک ضربه ساده روی نماد قفل یا باز کنید. برخی از آنها دسترسی از طریق وب را ارائه می‌دهند که به شما امکان می‌دهد همه چیز را از رایانه شخصی خود کنترل کنید. اکثر برنامه‌ها به شما اجازه می‌دهند تا کاربران دائمی و موقت اضافه کنید و همچنین برنامه‌های دسترسی را برای روزها و زمان های خاص تنظیم کنید.

دستگیره دیجیتال به نوعی از دستگیره در های امروزی است که به شما امکان باز شدن توسط رمز، اثر انگشت و یا کارت های بدون تماس را می‌دهد. یعنی شما به راحتی می‌توانید با یکی از حالات و یا ترکیبی از چند حالت ذکر شده دستگیره دیجیتالی خود را باز نمایید. دستگیره دیجیتال می‌تواند به عنوان قفل هوشمند اتاق نیز مورد استفاده قرار بگیرد. دستگیره دیجیتال بر روی درب های ورودی نصب می‌شود و در مکان‌هایی که نیاز به محدود کردن دسترسی و تردد افراد وجود دارد، استفاده می‌شود.

Philips Kapı Kilidi

Philips Kapı Kilidi, güvenlik ihtiyaçlarınıza uygun bir seçenek olabilir. Akıllı özellikleri, dayanıklılığı ve entegrasyon seçenekleri ile evinizi daha güvende hissetmenizi sağlar. Philips Kapı Kilidi’nin tercih edilmesi, sizi ve sevdiklerinizi potansiyel tehlikelerden korurken hayatınıza kolaylık ve konfor getirecektir.

trackback

متخصص ارتودنسی كیست؟ | متخصص ارتودنسی | ارتودنسی | دکتر محسن مرآتی

http://margheritafurlan.com/cambiamenti-dumore-in-europa/

trackback

متخصص ارتودنسی كیست؟ | متخصص ارتودنسی | ارتودنسی | دکتر محسن مرآتی

http://effevn.com/kien-hang-di-ha-tinh-nhe-chat/

trackback

çeşme transfer

çeşme transfer

Bitumen 80/100

Bitumen 80/100 is a penetration-grade bitumen that falls within the medium-hard category. It is obtained from the refining of crude oil through a complex distillation process. The number “80/100” refers to the penetration range of the bitumen, which measures its consistency and hardness. In this case, Bitumen 80/100 has a penetration value between 80 and 100 decimillimeters (dmm) when tested using a standard needle penetration test.

trackback

متخصص ارتودنسی كیست؟ | متخصص ارتودنسی | ارتودنسی | دکتر محسن مرآتی

https://diamondplazaflorida.com/product/14k-gold-tragus-helix-cartilage-conch-diamond-lightning-earrings-piercing/

trackback

yasam ayavefe

yasam ayavefe