مراحل انجام ارتودنسی

مراحل انجام ارتودنسی

مراحل انجام ارتودنسی به صورت زیر می باشد  ( متخصص ارتودنسی ).

مراحل انجام ارتودنسی

مرحله ی اول : رادیوگرافی و قالب گیری

ابتدا از تمام دندان ها به صورت رادیوگرافی پانورامیک و سفالوگرام طرفی گرفته می شود گاهی نیاز است از تک تک دندان ها یا برخی دندان ها نیز بصورت جداگانه رادیوگرافی تهیه شود.

مرحله دوم :

متخصص ارتودنسی پس از بررسی عکس های رادیوگرافی و فوتوگرافی دندان و فکین و گاهی کست های تهیه شده از دندان های فرد ، نظر قطعی را برای انجام روش ارتودنسی می دهد و برنامه ی درمانی را مشخص می سازد . در صورت نیاز برخی دندان ها باید کشیده شوند و هر گونه مشکل دندانی نظیر پوسیدگی و خرابی دندان ها باید قبل از گذاشتن براکت روی دندان درمان شوند .

مرحله سوم : قرار دادن براکت ها روی دندان

برای چسباندن براکت ها ، دندان ها باید با بروساژ تمیز شوند حتما قبل از جلسه چسباندن براکتها به دقت مسواک بزنید در مرحله بعد دندانها با استفاده از اسید مخصوص تمیز و اماده چسباندن براکت میشوند . براکت های دندانی همراه با چسب مخصوص بر روی دندان قرار می گیرند . بعد از قرار دادن براکت ها نور آبی رنگی با شدتی بالا سریعا بر روی دندان ها تابانده می شود تا اتصال چسب مستحکم گردد. در مرحله بعد سیم های ارتودنسی از تمام براکت ها طوری عبور داده مشوند که در شیار مرکزی براکت قرار گیرد. در آخر کش های کوچکی به نام اورینگ بر روی براکت دندانپزشکی قرار میگیرد تا فشار سیم به دندان منتقل شود. اورینگ ها میتوانند در صورت خواست بیمار رنگی باشند.

مرحله چهارم : تنظیم دستگاه های ارتودنسی دندان بصورت ماهانه

معمولا فواصل تنظیم نیروهای اعمالی به دندان هر 4 الی 6 هفته می باشد که باید در این زمان به متخصص ارتودنسی خود مراجعه کنید. امکان دارد وی کش های قبلی و یا سیم ها را تعویض نماید که با مختصری درد همراه است.

مرحله پنجم : پایان درمان و برداشتن براکت های دندان

برداشتن براکتهای دندان کاری بسیار راحت و سریع می باشد . ابتدا قوس پشت بریس دندان را به وسیله ی سیم چین می برند و درنهایت اتصال بین براکت و دندان شکسته میشود و به این ترتیب براکتها جدا می شود سپس با استفاده از دستگاه مخصوص چسب هایی که روی دندان ها وجود دارد را پاک و پولیش می کنند.

مرحله ششم : پلاک های نگهدارنده برای دندان

مرحله ی پلاک نگهدارنده دندان از اهمیت بالایی برخوردار می باشد . درصورتی که پس از تحمل ماه ها یا سال ها سختی درمان ارتودنسی از پلاک دندانی استفاده نکنید امکان دارد دندان ها بهم بریزند( متخصص ارتودنسی ) . البته گاهی بجای پلاک های متحرک نگهدارنده از سیم های ثابت از سمت داخل دهان برای نگه داشتن دندان ها در وضعیت موجود استفاده میشود.

دکتر محسن مرآتیمتخصص ارتودنسی و ناهنجاری های فک و صورت ( مراحل انجام ارتودنسی )

 

دکتر محسن مرآتی

جستجو کنید

آخرین مقالات

اشتراک گذاری

دکتر محسن مراتی

متخصص ارتودنسی 

نظرات

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
6 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

The Promise of Gene Therapy: Revolutionizing Medications where can i buy levitra.

Medications and Sports Performance Nutrition: Fueling Achievements levitra website.

The Power of Mind-Body Medicine in Healing vidalista 60

Understanding the Impact of Air Pollution on Health vidalista 80mg

What are the effects of long-term use of performance-enhancing drugs on erectile function order Cenforce sale?

Can you take 2 Viagra pills at once Cenforce 200 sildenafil citrate?

دستگیره هوشمند

در سال‌های اخیر، با کاهش قیمت و بهبود کیفیت قفل‌های دیجیتال و دستگیره هوشمند، این محصولات در ایران به محبوبیت زیادی دست یافته‌اند. در حال حاضر، انواع مختلفی از قفل‌های دیجیتال و دستگیره هوشمند با قیمت‌های مختلف در بازار ایران موجود است.

Philips Kapı Kilidi

Philips Kapı Kilidi, güvenlik ihtiyaçlarınıza uygun bir seçenek olabilir. Akıllı özellikleri, dayanıklılığı ve entegrasyon seçenekleri ile evinizi daha güvende hissetmenizi sağlar. Philips Kapı Kilidi’nin tercih edilmesi, sizi ve sevdiklerinizi potansiyel tehlikelerden korurken hayatınıza kolaylık ve konfor getirecektir.

wow gold

Dear immortals, I need some wow gold inspiration to create.