ارتودنسی به روش دیمون

ارتودنسی به روش دیمون

در ارتودنسی به روش دیمون ، براكت های طراحی شده توسط دیمون مورد استفاده قرار می گیرند.  ( متخصص ارتودنسی ) این نوع براكت ها ابزارهایی هستند كه دارای قابلیت باز و بسته شدن می باشند اما محل نصب آن ها همانجایی است كه براكت های فلزی سنتی نصب می شوند. یعنی در سطح بیرونی دندان.

ارتودنسی به روش دیمون

برخلاف براكت های سنتی كه باید به در انها کش های دور براکت به طور منظم تعویض و تنظیم شوند ، براكت های دیمون از یك مكانیسم كشویی استفاده می كنند كه در آن سیم به راحتی در داخل براكت ها قرار گرفته و با بستن یک کلیپ با انگشت سیم در داخل براکت محبوس میشود، سیم های ارتودنسی در این براكت ها با راحتی و آزادی بیشتری حركت می كنند.

عدم استفاده از کش های لاستیکی باعث راحتی کاربرد و ظاهری بهداشتی تر می شوند.
در روش ارتودنسی دیمون از روش های متنوعی برای حركت دادن دندان ها به محل درستشان استفاده می شود . براكت های دیمون به وسیله ی سیم های حافظه دار كه در داخل آن ها قرار می گیرد نیروی كمتری به دندان ها وارد می كنند كه موجب كاهش ناراحتی بیمار می شود. گفته میشود که این براکت ها با نیروی های كمتری که نسبت به براكت های معمول وارد میکنند باعث ایجاد تغییراتی در استخوان فکین میشوند كه به طور معمول نیاز به درمان های همراه با كشیدن دندان و گسترش دادن كام را مرتفع می سازند. هرچند که هیچ کدام از این ادعا ها بصورت علمی و مدون اثبات نشده است.

مزایای ارتودنسی دیمون :

  • براكت های دیمون دارای مزایای زیر نسبت به براكت های سنتی هستند :
  • ظاهر بهتر و بهداشتی تر: عدم حضور کش های لاستیکی تمیز شدن اطراف براکت راتسهیل میکند

ملاقات های كمتر :

طبق تحقیقات مشخص شده است كه به نصف قرار های ملاقاتی كه برای تنظیم مجدد دستگاه ارتودنسی صورت می گرفت نیاز دارند. بنابراین شاید برای افرادی كه از راه دور مراجعه می كنند بهتر و راحتتر باشند ( متخصص ارتودنسی ) .

فشار كمتر بر روی دندان ها و درنتیجه درد كمتر:

طبق برخی گزارشات در بیماران با براكت های دیمون درد تاحدی كاهش پیدا كرده است.
با این حال قیمت بالای براکت های دیمون و عدم پشتیبانی مدارک علمی کافی در اثبات نظریات مطرح شده در خصوص آن و همچنین احتمال خرابی کلیپ ها و دشوار کردن مراحل انتهایی درمان ارتودنسی از معایب این سیستم براکتی است.​

دکتر محسن مرآتی

جستجو کنید

آخرین مقالات

اشتراک گذاری

دکتر محسن مراتی

متخصص ارتودنسی 

نظرات

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
2 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
wow gold

Dear immortals, I need some wow gold inspiration to create.

Teknik Telekomunikasi

آیا در ارتودنسی به روش دیمون، براكت های طراحی شده توسط دیمون، در سطح بیرونی دندان یا در محل نصب براكت های فلزی سنتی قرار می‌گیرند؟
Visit us <a href=”https://meilinaeka.staff.telkomuniversity.ac.id/”>telkom university</a>