مراقبت های بعد از ارتودنسی

مراقبت های بعد از ارتودنسی

کار ارتودنسی درمان بسیار دقیق و ظریفی است که برای موفقیت کامل آن همکاری بین بیمار و ارتودنتیست نیاز است .  یکی از نکات مهم در درمان ارتودنسی این است که فرد به طور منظم به متخصص ارتودنسی مراجعه نماید . این مراجعه صرفا برای کنترل دستگاه ها نیست بلکه در هر جلسه بنا به ضرورت دستگاه ها تنظیم و فعال می شوند . دیگر مراقبت های بعد از ارتودنسی را در زیر ذکر خواهیم کرد .

مراقبت های بعد از ارتودنسی

رعایت بهداشت دهان و دندان :

در صورتی که دستگاه ارتودنسی در دهان شما قرار گرفته است فضاهای جدیدی در اطراف دندان ایجاد میشود که از جهت تجمع مواد غذایی و میکروبی و ایجاد پوسیدگی بسیار مستعد می باشد و همچنین تمیز کردن این مناطق از نواحی دیگر سخت تر است . لذا متخصص ارتودنسی به طور کامل نحوه ی تمیز کردن دستگاه های ارتودنسی را به شما توضیح خواهد داد .

تمیز نمودن دندان های دارای دستگاه ارتودنسی ثابت در مقایسه با تمیز کردن دندان های بدون دستگاه دشوار تر می باشد اما با رعایت بهداشت می توان از بروز مشکلات دندانی همچون مشکلات لثه و پوسیدگی خودداری نمود .

با توجه به اینکه دستگاه ارتودنسی در دهان قرار دارد استفاده از نخ دندان نیز مشکل تر می شود لذا به بیمار آموزش داده می شود که چگونه می توان در این شرایط از نخ دندان استفاده نمود .

در این زمان استفاده از دهان شویه ها علاوه بر مسواک و نخ دندان نیز می تواند موجب تقویت اثر نخ دندان و کاهش میکروب ها در محیط دهان شود . بر اساس مطالعاتی مشخص شده که دهان شویه می تواند تعداد میکروب ها در اطراف دستگاه های ارتودنسی را کاهش دهد و به علاوه سبب کاهش پوسیدگی و بیماری لثه در بیماران ارتودنسی شود .

 

دکتر محسن مرآتیمتخصص ارتودنسی و ناهنجاری های فک و صورت ( مراحل انجام ارتودنسی _ متخصص ارتودنسی )

دکتر محسن مرآتی

جستجو کنید

آخرین مقالات

اشتراک گذاری

دکتر محسن مراتی

متخصص ارتودنسی 

نظرات

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
3K نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها