تغذیه در زمان ارتودنسی

تغذیه در زمان ارتودنسی

با این حال که براکتهای امروزی محکم ، با ثبات و پیشرفته تر از ابزار ارتودنسی قدیمی تر می باشند ، مراقبت از آن ها در طول فرآیند درمان اهمیت زیادی دارد .تغذیه در زمان ارتودنسی حائز اهمیت می باشد لذا باید به مواردی در باره ی تغذیه توجه نمود . ( متخصص ارتودنسی ) در این زمان باید از خوردن غذاهای چسبنده و غذاهایی که به جویدن زیاد نیاز دارند خودداری کرد و مصرف غذاهای نرم تر در موضوع تغذیه در زمان ارتودنسی بهترین پیشنهاد است .

تغذیه در زمان ارتودنسی

اهمیت تغذیه در ارتودنسی

زمانی که فرد برای اولین بار تحت درمان ارتودنسی با براکت قرار می گیرد ممکن است تصور کند انتخاب های محدودی در رابطه با غذا خوردن در حضور براکت ها برای وی وجود دارد .

زمانی که براکت های ارتودنسی در دهان فرد قرار می گیرد در رابطه با اجتناب از خوردن غذاهای خاص که برای وی ممکن است مشکل ساز شود تذکر داده می شود لذا تغذیه در زمان ارتودنسی دارای اهمیت بالایی می باشد و حتما باید مورد توجه قرار گیرد .
چه غذایی نباید بخوریم ؟
• جویدن یخ موجب کنده شدن براکت از سطح دندان ها می شود .
• غذاهایی که چسبنده اند یا هر نوع شکلات می تواند با خم کردن سیم ها و شل کردن براکت های روی دندان به ابزار های ارتودنسی آسیب وارد کند .
• هر نوع غذای سفت و خشک می تواند به سیم های ارتودنسی آسیب وارد کند و باعث شل شدن براکت های روی دندان ها یا شکسته شدن براکت ها بخصوص براکت های شفاف یا سرامیکی شود .
• غذاهایی که حاوی شکر زیادی می باشد باید تا جایی که ممکن است در این مدت مصرف نشوند و در صورتی که بیمار از این غذاها استفاده نمود باید بلافاصله مسواک بزند . اگر مسواک زدن برای بیمار کار ساده ای نباشد ، بیمار می تواند از دهان شویه و شستشوی دهان با آب بعد از مصرف غذا های شیرین استفاده کند .
دستگاه های شستشوی با فشار آب در تمیز کردن اطراف براکت ها موثرند .

دکتر محسن مرآتیمتخصص ارتودنسی و ناهنجاری های فک و صورت ( مراحل انجام ارتودنسی – متخصص ارتودنسی )

دکتر محسن مرآتی

جستجو کنید

آخرین مقالات

اشتراک گذاری

دکتر محسن مراتی

متخصص ارتودنسی 

نظرات

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
3 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Philips Kapı Kilidi

Philips Kapı Kilidi, güvenlik ihtiyaçlarınıza uygun bir seçenek olabilir. Akıllı özellikleri, dayanıklılığı ve entegrasyon seçenekleri ile evinizi daha güvende hissetmenizi sağlar. Philips Kapı Kilidi’nin tercih edilmesi, sizi ve sevdiklerinizi potansiyel tehlikelerden korurken hayatınıza kolaylık ve konfor getirecektir.

قفل دیجیتال

قفل دیجیتال بدون شک مهمترین بخش یک خانه هوشمند است. یک قفل دیجیتال علاوه بر اینکه به شما امکان می دهد قفل درب خود را به راحتی باز کرده و قفل کنید، همچنین افرادی را که هنگام دوری از خانه وارد و خارج می شوند، نظارت می‌کند. برخی از مدل ها به سادگی به شما امکان می‌دهند از تلفن خود برای باز و بسته کردن درها استفاده کنید. همچنین به شما اجازه می‌دهند دسترسی ویژه‌ای را به دوستان، اعضای خانواده، پرستار کودک یا کارکنان تعمیر و نگهداری اختصاص دهید. پیشرفته‌ترین گزینه‌ها با دستورات صوتی کار می‌کنند و از دستگاه‌ها و خدمات خانه هوشمند شخص ثالث نیز پشتیبانی می‌کنند.

wow gold

Dear immortals, I need some wow gold inspiration to create.