دندان عقل و ارتودنسی

دندان عقل و ارتودنسی

دندان عقل یا مولر سوم جزء آخرین دندانی می باشد که در قوس دندانی دیده می شود و معمولاً سنین 17 الی 22 سالگی را محدوده دیده شدن دندان های عقل می دانند . امکان این وجود دارد که اشخاص سن جوانی خود را گذرانده  و همه ی دندان های دائمی خود را نیز در آورده باشند ، اما دندان های عقل آن ها در فک شان مشاهده نشود .  امروزه اکثر افراد فضای کافی و مناسب برای رشد و نمو دندان های عقل خود ندارند و از این رو برای جلوگیری از به وجود آمدن کیست ، عفونت ، پوسیدگی دندان  و مشکلات دیگر دندان پزشکان متخصص درمان کردن دندان عقل و ارتودنسی  را پیشنهاد می دهند تا این که دندان های عقلی که پنهان هستند و درآخر دهه ی دوم زندگی فرد یا اول دهه ی سوم زندگی به وجود می آیند را بکشند  .

سوالات متداول درباره ی دندان عقل و ارتودنسی :

آیا برای درمان ارتودنسی لزومی به کشیدن دندان عقل می باشد ؟دندان عقل و ارتودنسی

پزشک متخصص ارتودنسی با  بررسی کردن  اولیه فک و با کمک گرفتن از عکس رادیولوژی تشخیص خواهد داد که ، ضروری می باشد که دندان عقل از دهان فرد کشیده شود یا نه . گاهی اوقات ازدحام و شلوغی دندان ها به اندازه ای زیاد می باشد که پزشک متخصص ارتودنسی تشخیص می دهد که باید دندان عقل کشیده شود .

آیا دندان های عقل در ثابت بودن دندان ها در فک موثر است ؟

ثابت بودن دندان ها بعد از انجام دادن درمان ارتودنسی  بسته به سن اشخاص متفاوت می باشد ، و امکان دارد در افراد مختلف تفاوت داشته باشد و می توان گفت که درافراد پیرتردندان هایشان از دوام بیشتری برخوردار می باشند  .

آیا همه دندان های عقل نیازمند کشیدن می باشند ؟

برای کشیدن دندان عقل پزشک متخصص توصیه میکند تا اتمام کار ارتودنسی صبر کنید ، ولی اگر دندان های عقل را در ابتدای درمان از دهان بیرون بیاورید دیگر جایی برای جبران وجود نخواهد داشت .

دکتر محسن مرآتیمتخصص ارتودنسی و ناهنجاری های فک و صورت ( مراحل انجام ارتودنسی _ متخصص ارتودنسی

دکتر محسن مرآتی

جستجو کنید

آخرین مقالات

اشتراک گذاری

دکتر محسن مراتی

متخصص ارتودنسی 

نظرات

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
1 دیدگاه
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
wow gold

Dear immortals, I need some wow gold inspiration to create.