انتخاب خمیر دندان | Tooth paste selection

انتخاب خمیر دندان

انتخاب خمیر دندان : خمیر دندان تشکیل شده از یک سری مواد ساینده ، فلوراید و مواد جلوگیری کننده از رسوب پلاک و جرم به همراه مواد حساسیت زا و اسانس
اثر آن، تقویت اثر پاک کنندگی مسواک هست.
فلوراید خاصیت ضد پوسیدگی و ضد باکتری دارد.
مواد ضد جرم از چسبیدن باکتری ها و پروتئین های بزاق به سطح دندان که شروع پروسه تشکیل جرم هستند جلوگیری می کند.
مواد حساسیت زا منافذ میکروسکوپی سطح ریشه و عاج دندان را مهر و موم می کنند

افراد مختلف استعداد مختلفی به بیماری هایی چون پوسیدگی– حساسیت دندانی و مشکلات لثه دارند
اگر پوسیدگی در دهانتان زیاد است از خمیر دندان های با فلوراید بالا که با عناوینی همچون cavity protection و anti-cavity (ضد پوسیدگی) بر روی جعبه مشخص می شوند استفاده کنید.
اگر مشکلات لثه ای زیادی دارید خمیر دندان های Anti tartar (ضد جرم) استفاده کنید.
اگر حساسیت دندانی دارید و دندان های شما با آب سرد یا نمک و شیرینی تیر میکشند خمیر دندان های sensitive و Sensodyne به شما کمک خواهند کرد.
خمیر دندان های whitening , smokers برای سفید کردن و برداشتن رنگدانه های سطحی و تنها باید 1-2 بار در هفته استفاده می شوند .

انتخاب خمیر دندان

 

سعی کنید خمیر دندانی را انتخاب کنید که مخاط دهان شما به آن حساس نباشد و در صبحگاه احساس بدمزگی در دهانتان نداشته باشید. این بسته به باکتری های موجود در دهان هر فرد میتواند متفاوت باشد. اما به صورت دوره ای هم خمیر دندان خود را عوض کنید تا باکتری های دهانتان به آن خمیر دندان خاص مقاوم نشوند.

دکتر محسن مرآتی متخصص ارتودنسی و ناهنجاریهای فک و صورت، استادیار دانشکده دندانپزشکی شاهد تهران و مدرس جهاد دانشگاهی دانشگاه تهران می باشند.

از افتخارات ایشان کسب رتبه پژوهشگر برتر جشنواره شهید مطهری سال ۱۳۹۱ و کسب عنوان دانشجوی نمونه کشوری در سال ۱۳۸۴ و دریافت لوح تقدیر از ریاست جمهور است. از کارهای پژوهشی ایشان میتوان به چاپ ۱۲ عنوان مقاله داخلی و خارجی و گرد آوری و تالیف ۴ عنوان کتاب اشاره کرد.

 

 

 

جستجو کنید

آخرین مقالات

اشتراک گذاری

دکتر محسن مراتی

متخصص ارتودنسی 

نظرات

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
1K نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها