دوره درمان ارتودنسی

دوره درمان ارتودنسی

دوره درمان ارتودنسی از سوالات مکرری است که درباره ی ارتودنسی پرسیده می شود . در حقیقت دوره درمان ارتودنسی به شرایط هر فرد از جمله میزان ناهنجاری فک و میزان نامرتب بودن دندان ها قبل از نصب براکت ها بستگی دارد . از اصلی ترین عوامل تعیین کننده ی دوره درمان ارتودنسی می توان درجه و شدت مشکل فکی و دندانی ، بهداشت ، همکاری بیمار و سن را مثال زد .

دوره درمان ارتودنسی

در مواردی که دندان ها دچار بهم ریختگی شدید و علاوه بر ان اصلاح رشد فکی مدنظر باشد طول درمان ارتودنسی بیشتر می شود . دیگر عامل تاثیر گذار بر دوره درمان ارتودنسی سن می باشد. به طور معمول نوجوانان در مقایسه با بزرگسالان که رشدشان متوقف شده است سریع تر به درمان پاسخ می دهند . (  متخصص ارتودنسی )

در صورتی که بیماران تا جای ممکن از برنامه ی درمانی پیروی کنند و بهداشت را نیز به خوبی رعایت نمایند ، دوره درمان ارتودنسی سریع تر به نتیجه خواهد رسید . بهداشت مناسب و استفاده از نخ دندان و مسواک نیز کمک می کند که دندان ها به سریع ترین شکل ممکن حرکت کنند . با رعایت موارد ذکر شده  در بیشتر بیماران دوره درمان ارتودنسی بین 12 تا 36 ماه بطول میانجامد.

مدت زمان استفاده از پلاک متحرک بعد از ارتودنسی :

تفاوتی ندارد که از براکت های فلزی ، بریس های شفاف یا ردیف کننده های نامرئی متحرک استفاده کرده باشید زیرا به هر صورت باید در مرحله ی پایانی درمان از نگه دارنده ها استفاده نمایید . در ابتدا از بیمار درخواست می شود که نگه دارنده ها را در 12 تا 22 ساعت در روز استفاده کند. طول مدت استفاده از این نگه دارنده ها در طول هر روز بر اساس عوامل مختلفی تعیین می گردد . اکثر بیماران به مدت ۱۲ ماه باید از چنین برنامه ای پیروی کنند .

دکتر محسن مرآتیمتخصص ارتودنسی و ناهنجاری های فک و صورت ( مراحل انجام ارتودنسی – متخصص ارتودنسی )

دکتر محسن مرآتی

جستجو کنید

آخرین مقالات

اشتراک گذاری

دکتر محسن مراتی

متخصص ارتودنسی 

نظرات

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
1 دیدگاه
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
wow gold

Dear immortals, I need some wow gold inspiration to create.