برگشت درمان ارتودنسی

برگشت درمان ارتودنسی

از جمله سوالاتی که مراجعین از متخصصان ارتودنسی سوال می کنند ، برگشت درمان ارتودنسی را می توان مثال زد . نتیجه ی حاصل شده از درمان ارتودنسی برای بیشتر افراد رضایت بخش خواهد بود . اما حفظ این نتیجه ی حاصل شده به دقت متخصص ارتودنسی ، همکاری خود بیمار در رابطه با استفاده از وسایل نگهدارنده و فاکتور های مرتبط با رشد طبیعی بیمار بستگی دارد.

برگشت درمان ارتودنسی

برگشت درمان ارتودنسی

در صورتی که درمان ارتودنسی در زمان بلوغ یا قبل از آن انجام شده باشد ، برگشت مشکلات فکی ممکن است رخ دهد . این مسئله در افرادی که فک پایین جلو آمده دارند بیشتر اتفاق می افتد که الگوی رشدی مشخصی را طی کرده اند و در بیشتر موارد نیز با انجام بهترین درمان هم خطر برگشت وجود دارد . لذا پزشک از این مسئله آگاه است و قبل از ارتودنسی احتمال برگشت را به والدین گوشزد می کند و در صورت رضایت آن ها انجام درمان ارتودنسی را آغاز می کند .

مشکلات در رابطه با کجی دندان ها ، هم زمان ایجاد می گردد که متخصص ارتودنسی به منظور رعایت مصلحت بیمار و کسب نتیجه اکثرا زیباتر و طبیعی تر به کشیدن دندان ها تمایل نداشته و به دنبال این است که با کمترین خطر بهترین درمان را انجام دهد . وی با آگاهی از این موضوع ، در صورت برگشت ، درمان دیگری را با کشیدن دندان و به وسیله ی روش های جانبی همچون جراحی فک را به بیمار توصیه می نماید . در ضمن تغییرات دندانی مرتبط با افزایش سن و رشد به عنوان برگشت درمان ارتودنسی تلقی نمی شوند . بیشترین برگشت درمان ارتودنسی در افرادی است که در طول شش ماه بعد از باز کردن دستگاه های ثابت ارتودنسی نمایان می شوند .

در افرادی که دندان کشیده می شود  برگشت درمان ارتودنسی اکثرا تا زمان باز شدن فضا در قسمت دندان کشیده شده نمایان می گردد . در این صورت با توجه به مقدار باز شدن فضا و شکل و اندازه ی طبیعی دندان درمان دوباره به وسیله ی درمان های بازسازی اندازه ی طبیعی دندان توصیه می گردد .

 

دکتر محسن مرآتیمتخصص ارتودنسی و ناهنجاری های فک و صورت ( مراحل انجام ارتودنسی )

دکتر محسن مرآتی

جستجو کنید

آخرین مقالات

اشتراک گذاری

دکتر محسن مراتی

متخصص ارتودنسی 

نظرات

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
1.7K نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها