ارتودنسی همزمان با جراحی بینی

ارتودنسی همزمان با جراحی بینی

از آن جا که درمان درمان ارتودنسی محدودیت هایی برای افراد ایجاد می کند ، لذا ارتودنسی همزمان با جراحی بینی ایده ی خوبی نیست .

ارتودنسی همزمان با جراحی بینی

مشکلات ارتودنسی همزمان با جراحی بینی :

یکی از سوال هایی که برای افرادی که قصد دارندارتودنسی همزمان با جراحی بینی انجام دهند پیش می آید  این است که کدام یک را زودتر انجام دهند ؟

درمان ارتودنسی بر روی لب ها ، زاویه ی بینی ، تعادل میان لب و بینی تاثیرات قابل مشاهده ای می گذارد . رابطه ی لب و فرم نهایی بینی جزو گزینه های مهمی است که جراح بینی بایستی آن ها را مورد توجه قرار دهد . مطمئنا تغییر فرم لب پس از ارتودنسی بر روی تصمیم جراح بینی در رابطه با طرح جراحی بینی اثر گذار خواهد بود . به علاوه امکان دارد در زمان تنظیم براکت ها و کار روی دندان ها ، به صورت و بینی فشار هایی وارد شود و به بخیه های جراحی آزار برساند . بنابراین ابتدا اصلاحات بر روی دندان ها را تکمیل نموده و سپس اقدام به انجام جراحی بینی کنید .

انحراف بینی و ارتودنسی :

در صورتی که بیمار دچار گرفتگی و انحراف بینی باشد بایستی در وهله ی اول مشکلات بینی را رفع کند زیرا گرفتگی بینی قادر است اثرات سوء بر روی روند رشد فک داشته باشد و منجر به تغییر شکل فک بالا و فک پایین شود البته انسداد و انحراف بینی تا قبل از بلوغ این اثرات را روی رشد فک دارد . گرفتگی بینی خود می تواند عامل تنفس دهانی باشد و به مرور زمان موجب تغییر شکل فک بالا به سمت جلو و فک پایین به سمت عقب شود . به این صورت دندان ها در یک ردیف قرار نمی گیرند و کج و نا منظم خواهند شد . لذا در این افراد جراحی بینی به تنهایی نمی تواند زیبایی ناحیه ی پایینی صورت را تامین کند و ارتودنسی نیز کمک کننده است.

 

دکتر محسن مرآتی – متخصص ارتودنسی و ناهنجاری های فک و صورت (  متخصص ارتودنسی – ارتودنسی )

جستجو کنید

آخرین مقالات

اشتراک گذاری

دکتر محسن مراتی

متخصص ارتودنسی 

نظرات

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
2K نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها