طول درمان ارتودنسی

طول درمان ارتودنسی

ارتودنسی راهی است برای برقراری تناسب میان فک و دندان و جفت کردن و منظم کردن آن ها با انجام ارتودنسی می توانید لبخندی زیبا داشته باشید ، طول درمان ارتودنسی به شرایط دهان و دندان های هر فرد بعد از کار گذاشتن بریس ها بستگی دارد .
مهم ترین عوامل برای مشخص کردن طول درمان ارتودنسی که همه ی متخصصین ارتودنسی می دانند : درجه شدت ، سن ، بهداشت و همکاری است .

 طول درمان ارتودنسی



درجه ی شدت چیست ؟

به آن اختلالات فکی و دندانی نیز گفته می شود که یکی از مهمترین عوامل تعیین کننده ی طول درمان ارتودنسی است . در بعضی از افراد که دندان های شلوغی دارند و یا بیرون زده اند و با کمک لب ها هم در دهان جا نمی شوند طول درمان برایشان بیشتر است ، تاخیر رشد در فک های بالا و پایین یا هم زمان رشد نکردن آن ها باعث طولانی شدن طول درمان نیز می شود .
عامل دیگر تاثیر گذار بر روی طول درمان ارتودنسی سن است ، نوجوانان که در حال رشد هستند نسبت به آن هایی که رشد شان تمام شده است بهتر و با سرعت بیشتری به نتیجه ی مطلوب می رسند یعنی طول درمان آن ها نسبت به بزرگسالان کمتر است .
بهداشت سومین مورد در طول درمان ارتودنسی است که بسیار برای بزرگسالان نسبت به نوجوانان مهم و ضروری است به دلیل این که آن ها در معرض ابتلا به امراض لثه و بافت های محافظی اطراف دندان هستند .
اگر فرد به برنامه ی درمانی خود و توصیه های متخصص ارتودنسی خود اهمیت دهد و آن ها را انجام دهد زود تر به نتیجه ی دلخواه خود می رسد .
استفاده از نخ دندان و مسواک زدن در طول روز باعث می شود که دندان ها زود تر به شکل مطلوب برسند ، رعایت کردن این موارد باعث می شود که مراحل درمان سریع تر انجام شود .

  •  ارتودنسی مخصوص نوجوانان نیست بزرگسالان هم می توانند از آن استفاده کنند .
  •  تفاوت در سایز فک و دندان ها باعث می شود که دندان ها شلوغ بنظر برسند .
  • افرادی که دندان های نا مرتبی دارند و ظاهر آن ها برایشان نا خوشایند است می توانند به متخصص ارتودنسی مراجعه کرده و از روش ارتودنسی استفاده کنند .

دکتر محسن مرآتیمتخصص ارتودنسی و ناهنجاری های فک و صورت (  متخصص ارتودنسی – ارتودنسی )

جستجو کنید

آخرین مقالات

اشتراک گذاری

دکتر محسن مراتی

متخصص ارتودنسی 

نظرات

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
1.7K نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها