مدت زمان ارتودنسی دندان

مدت زمان ارتودنسی دندان

اگر برای مرتب کردن دندان های خود تکنیک ارتودنسی دندان را انتخاب کرده اید، با خواندن مطالب این مقاله می توانید آگاهیات لازم در مورد به کارگیری ای تکنیک را به دست آورید. ( مدت زمان ارتودنسی دندان )

مدت زمان ارتودنسی دندان

مقدمه :

زیبایی دندان ها و مرتب بودن آن ها تاثیر بسیاری بر روی زیبایی چهره دارد.

دندان ها علاوه بر این که بر زیبایی تاثیر گذار هستند، با کم ترین عارضه در آنها سلامت بدن نیز دچار مشکل می شود.

به این جهت برای این که دندان های سالمی داشته باشید، پیشنهاد می کنیم هر چند وقت یک بار برای معاینه به دندانپزشک مراجعه کنید. در ادامه می پردازیم به بحث درباره ی ارتودنسی دندان و مدت زمان ارتودنسی دندان.

ارتودنسی دندان چیست ؟

ارتودنسی ،ترکیبی از دو کلمه ی  لاتین «ارتو» به معنی«راست» و ” درست “، و ” ادوس ” یا مشتق آن ” دنس ” به معنی ” دندان ” است که برای ردیف کردن دندان های فک بالا و پایین انجام می شود.

ارتودنسی بیشتر برای اصلاح کردن اکلوژن یا جفت‌ شدن نامناسب دندان ها انجام می شود. این موضوع می تواند به دلیل موقعیت نادرست دندان‌ها یا دو فک نسبت به هم باشد،و همچنین امکان دارد درجاتی از هر دو مشکل در یک فرد موجود باشد. درمان‌های ارتودنسی امکان دارد تنها بر اصلاح موقعیت دندان‌ها و یا تغییر الگو و جهت رشد دو فک (درمان‌های ارتوپدیک) متمرکز باشد.  ( مدت زمان ارتودنسی دندان )

مدت زمان ارتودنسی دندان :

یکی از عامل هایی که تاثیر زیادی بر روی زمان درمان دارد، سن بیمار است که به طور معمول نوجوانان در حال رشد نسبت به بزرگسالانی که رشدشان متوقف شده و مدتی طولانی به مشکلاتی همانند ،شلوغی دندان‌ها دچار بوده‌اند،زمان کوتاه تری برای درمان نیاز داردند.

یکی دیگر از موضوعی که جزو مسئله های بسیاری مهمی برای بزرگسالان است، بهداشت دندان ها می باشد زیر آن‌ها بیشتر در خطر ابتلا به امراض لثه و بافت‌هاى محافظ اطراف دندان قرار دارند.

اگر بیمار به نکاتی که جراح خواهد گفت توجه و از ان پیروی کند و همچنین بهداشت را به خوبی رعایت نماید، درمان خیلی سریع به نتیجه خواهد .

مسواک زدن در طول روز و همچنین کشیدن نخ سیم کشیدی دندان ها می تواند کمک کند تا سیر درمان کوتاه تر شود.

پیشنهاد می کنیم برای اطلاعات بیشتر قبل از ارتودنسی دندان ،به جراحتان مراجعه کنید تا اطلاعات لازم و ضروری را به دست آورید.  ( مدت زمان ارتودنسی دندان )

دکتر محسن مرآتی – متخصص ارتودنسی و ناهنجاری های فک و صورت (  متخصص ارتودنسی – ارتودنسی )

جستجو کنید

آخرین مقالات

اشتراک گذاری

دکتر محسن مراتی

متخصص ارتودنسی 

نظرات

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
815 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها