نوشابه های گازدار | دندان

نوشابه های گازدار

erosion

نوشابه های گازدارتركيبي از آب، مواد رنگي و طعم دهنده ها و گازكربنيك يا دي اكسيد كربن خوراكي است مصرف مستمر آن ها به دليل وجود مواد رنگي و گاز كربنيك سبب بروز اختلالاتي مانند پوكي استخوان، كهير، عوارض تنفسي، گوارشي و رفتاري مي شود. بعلاوه قند موجود در اين نوشابه ها موجب افزايش وزن، چاقي و عوارض ناشي از آن مانند ديابت، بيماري هاي قلب و عروقي مي شود و مصرف بي رويه اين نوشيدني ها خطرها و آسيب هاي جدي را به دنبال خواهد داشت.

نوشابه برای دندان شیری بسیار خورنده‌ است. بگونه‌ای که دندان کودک در یک ظرف نوشابه حل می‌شود. همچنین برای دندان‌های دائمی بدلیل کاهش مقاومت به خوردگی مضر است.

ماهیت اسیدی نوشابه های گازدار مواد معدنی سطح دندان را حل می کنند. بخصوص اگر بلافاصله پس از خوردن نوشابه مسواک بزنید چون مواد معدنی دندان با اسید موجود در نوشابه نرم شده اند به راحتی برداشته شده و اگر این عادت مدت طولانی تکرار شورد باعث سایش شدید طوق دندان ها می شود.

پس در صورت مصرف نوشابه برای 20 تا 30 دقیقه مسواک نزنید و تنها دهان خود را با آب بشوئید تا قند و اسید نوشابه از دهان شما حذف گردد. مواد معدنی موجود در بزاق به طور طبیعی مواد معدنی از دست رفته را جبران می کنند.

چند سال پیش بیماری به بنده مراجعه کرد که دارای سایش های شدید در طوق دندان ها بود علت را که در رفتار غذایی و بهداشتی او جستجو کردم به مصرف مرتب نوشابه و

 رسیدم.

جستجو کنید

آخرین مقالات

اشتراک گذاری

دکتر محسن مراتی

متخصص ارتودنسی 

نظرات

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
2.6K نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها