کشیدن دندان برای درمان ارتودنسی

کشیدن دندان برای درمان ارتودنسی:

تعدادی از بیماران فقط با گذاشتن براکت یا پلاک متحرک به لبخندی زیبا می رسند اما بعضی از افراد به دلیل بهم ریختکی زیاد دندان و نبود فضای لازم برای جا دادن کل دندان ها باید راه کشیدن دندان را انتخاب کنند تا به لبخندی زیبا برسند . در اینجا تاثیر کشیدن دندان برای درمان ارتودنسی را برایتان بازگو می کنیم .

کشیدن دندان برای درمان ارتودنسی:

متخصص ارتودنسی در ابتدا با دقت زیاد تمامی دندان ها را معاینه می کند و آن زمان تصمیم می گیرد که آیا لازم است دندانی کشیده شود یا خیر . بطرح درمان درهر فرد متفاوت است و به وضعیت دندان های او بستگی دارد .

علت کشیدن دندان برای درمان ارتودنسی :

اگر فضای مورد نیاز برای مرتب کردن قوس دندانی موجود نباشد ضروری است که دندانی کشیده شود ، بهم ریختگی دندان ها گاهی باعث می شود که همه ی دندان ها کنار هم جا نشوند . گاهی می شود به کمک ارتودنسی همه دندانهای موجود را مرتب و کنار هم در قوس دندانی جا داد اما بعضی مواقع این نگه داشتن دندان ها پایداری و زیبایی و سلامت بافت لثه ای را دچار مخاطره میکند به همین دلیل است که باید کشیدن دندان را بپذیریم .
دلیل دیگر برای کشیدن دندان، منظم کردن دندان ها و اصلاح کردن خط میانی بین دندان ها و رابطه آن با خط وسط صورت است . تصمیم گیری برای کشیدن دندان بسیار سخت است به همین دلیل متخصص ارتودنسی باید به خوبی همه ی عکس های دندان را بررسی کند .

قبل از تصمیم به کشیدن دندان باید موارد زیر مورد بررسی متخصص ارتودنسی قرار گیرد :

• بایت .
• خط میانی .
• شدت به هم فشردگی .
• وضعیت فک ها و دندان ها .
• احتمال رشد دندان ها .
• بزرگی و اندازه ی دندان ها .
• بافت نرم .
در بعضی موارد باید دندانی که به طور کامل درآمده و از لثه بیرون زده را کشید که نیازی به جراحی ندارد ، در بعضی موارد بیمار دارای دندان نهفته ی عقل است که پزشک او را به یک جراح دهان و دندان معرفی می کند که آن دندان نهفته را جراحی کند .
کشیدن دندان های عقل قبل از مراحل ارتودنسی دندان باعث می شود که احتمالا ثبات درمان بیشتر شود.

دکتر محسن مرآتی – متخصص ارتودنسی و ناهنجاری های فک و صورت (  متخصص ارتودنسی – ارتودنسی )

جستجو کنید

آخرین مقالات

اشتراک گذاری

دکتر محسن مراتی

متخصص ارتودنسی 

نظرات

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
852 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها