مراقبت های بعد از ارتودنسی نامرئی

مراقبت های بعد از ارتودنسی نامرئی

مراقبت های بعد از ارتودنسی نامرئی : ارتودنسی نامرئی زمانی استفاده می شود که بیمار علاقه ای به استفاده از براکت های فلزی نداشته باشد. در این صورت متخصص ارتودنسی استفاده از ارتودنسی نامرئی را به بیمار پیشنهاد می کند.

براکت های نامرئی همرنگ دندان می باشند. این براکت ها از پلاستیک شفاف درست شده اند و بعد از قرار گرفتن بر روی دندان غیر قابل رویت می باشند. از آنجا که استفاده از ارتودنسی از جمله روش هایی می باشد که نیاز به زمان طولانی و دقت و ظرافت زیادی برای درمان دارد.

براکت های نامرئی مانند براکت های فلزی عمل می کنند و بیمار می تواند با آن ها به راحت از نخ دندان استفاده کند مسواک بزند و غذا بخورد.

 

مراقبت های بعد از ارتودنسی نامرئی

 

سه نوع ارتودنسی نامرئی وجود دارد:

برخی از بیماران تمایلی به قابل مشاهده بودن ارتودنسی ندارند در نتیجه برای ارتودنسی دندان یکی از روش های زیر پیشنهاد می شود.

ارتودنسی لینگوال : در این روش براکت ها از داخل بر روی دندان قرار داده می شوند، به گونه ای  که از بیرون اصلا قابل مشاهده نباشند.

ارتودنسی با روش CAT : در این روش براکت ها به صورت یک قالب بر روی دادن قرار داده می شود. قرار دادن و برداشتن این قالب ها توسط خود بیمار هم می تواند انجام شود.

ارتودنسی با براکت های سرامیکی : در این روش از براکت های شیشه ای یا سرامیکی استفاده می شود که به رنگ دندان هستند و تشخیص آن برای اطرافیان مشکل می باشد.

مراقبت های بعد از ارتودنسی نامرئی چیست؟

  • جلسات تعیین شده برای مراجعه به متخصص را به صورت منظم بروید.
  • افرادی که ارتودنسی دندان انجام می دهند باید توجه داشته باشند که رعایت بهداشت دهان و دندان امری بسیار مهم در جهت درمان می باشد.
  • تمیز کردن دندان هایی که دارای ارتودنسی ثابت هستند بسیار سخت تر از دندان هایی می باشد که بدون دستگاه هستند ولی در هر صورت با رعایت نکات بهداشتی در تمیز کردن دندان ها مانع از پوسیدگی دندان و مشکلات لثه شوید.
  • از نخ دندان استفاده کنید متخصص ارتودنسی روش استفاده از آن را به شما آموزش می دهد.
  • از خوردن غذاهای سفت مانند آجیل، بلال، ته دیگ و غیره که موجب آسیب به ارتودنسی می شود، پرهیز کنید.
  • از دهان شویه برای از بین بردن میکروب های داخل دهان استفاده کنید.

دکتر محسن مرآتی – متخصص ارتودنسی و ناهنجاری های فک و صورت (  متخصص ارتودنسی – ارتودنسی )

جستجو کنید

آخرین مقالات

اشتراک گذاری

دکتر محسن مراتی

متخصص ارتودنسی 

نظرات