نکات مهم درباره ارتودنسی

نکات مهم درباره ارتودنسی

ارتودنسی تنها برای کودکان نمی باشد بلکه بزرگسالان نیز می توانند از این روش درمانی استفاده کنند. برای انجام ارتودنسی و رسیدن به نتیجه ی دلخواه باید یک سری نکات مهم درباره ارتودنسی را رعایت کنید.

 

نکات مهم درباره ارتودنسی

 

موارد استفاده از ارتودنسی :

در بعضی از افراد دندان ها با فاصله از هم رشد می کنند و برخی دیگر نزدیک هم رشد می کنند که این موضوع موجب شلوغ شدن دندان ها می گردد. برای درمان فاصله بین دندان ها و شلوغ بودن آن ها ارتودنسی بهترین گزینه است.

یکی دیگر از دلایلی که موجب ایجاد شلوغی بین دندان ها می شود سایز فک است، امکان دارد فک کوچک باشد ولی دندان ها بزرگ که این امر موجب به وجود آمدن شلوغی در بین دندان ها می شود.

داشتن فکی بزرگ و دندان هایی کوچک موجب به وجود آمدن فاصله بین دندان ها می شود.

افتادن یا ازدست دادن دندان های شیری یا دائمی ، مشکلات پزشکی، تصادف، عادت هایی مانند مکیدن انگشت و … باعث ایجاد مشکلاتی می شوند.

ارتودنسی درسنین بالا :

این روز ها ارتودنسی تنها برای کودکان نمی باشد، بزرگسالان نیز می توانند از این روش برای مرتب کردن دندان های خود استفاده کنند.

ارتودنسی در سنین بالا باعث بهبودی در ظاهر دندان ها و ایجاد اعتماد به نفس در آن ها می شود.

داشتن دندان های نا مرتب و روی هم قرار گرفتن دندان ها باعث ازبین رفتن استخوان و لثه، سایش دندان ها، سردرد و مشکلات مفصلی می شوند.

درمان با ارتودنسی به دو صورت: ارتودنسی ثابت وارتودنسی متحرک انجام می گیرد.

ارتودنسی متحرک، دختران در 9 سالگی و پسران در10 سالگی می توانند از این روش استفاده کنند.

ارتودنسی متحرک اکثرا برای کودکان زیر 12 سال انجام می گیرد، در بیمارانی که بیشتر از 12 سال دارند از ارتودنسی ثابت استفاده می شود.

طول درمان ارتودنسی :

طول درمان ارتودنسی معمولا یک سال و نیم تا دو سال و نیم زمان می برد.

هزینه ارتودنسی چقدر است ؟

برای اطلاع از هزینه ی ارتودنسی باید با مشاور صحبت کنید. به طور معمول هزینه ی ارتودنسی به سه بخش تقسیم می شود که بخش اول آن در ابتدای کار باید پرداخت شود .

دکتر محسن مرآتی – متخصص ارتودنسی و ناهنجاری های فک و صورت (  متخصص ارتودنسی – ارتودنسی )

جستجو کنید

آخرین مقالات

اشتراک گذاری

دکتر محسن مراتی

متخصص ارتودنسی 

نظرات